среда, 27. јун 2012.

OTVORENO PISMO AKCIONARA AGROBANKE - ISTINA O BANCI -

N/R GUVERNER g. Dejan Šoškić co.
- Predsednik RS
- Premijer RS
- Za javnost

PITANJA:

1) Kako je moguće da svi nalazi kontrola (redovne i vanredne) NBS, kao i zvanične godišnje revizije zaključno sa prvom polovinom 2011. god., nisu utvrdile nikakve nepravilnosti, ili izrazile rezervu u poslovanju Agrobanke (za 2011. god. Agrobanka je ostvarila dobit od 1,1 miliona RSD, a za prvih 6 meseci 2012. god. dobit od 0,4 milijarde RSD), s tim što je, u celom ovom vremenu, Banka bila likvidna, a onda, u drugoj polovini godine, prvo NBS utvrđuje gubitak od cca 17,0 miliona RSD (smanjuje kapital sa cca 17,6 milijardi RSD na cca 0,6 milijardi RSD) i uvodi privremene mere (oktobar 2011. god.), a zatim 29.12.2011. god. uvodi prinudnu upravu od dva čoveka, koji, za nepunih mesec dana rada, utvrđuju gubitak Banke od, čak, cca 29,0 milijardi RSD (znači, cca 11,0 milijardi RSD negativnog kapitala)? Takav ,,prekonoćni” obrt, za uzrok, može imati samo dva razloga:

• ili je, do prve polovine 2011. god., uprava Agrobanke, uz potvrde kontrola NBS i revizija, drastično falsifikovala izveštaje o poslovanju,

• ili su prinudni upravnici, radeći po dobijenom zadatku i utvrđenom cilju, nezakonito, ,,skrojili” bilanse Agrobanke;

2) Zašto je NBS prihvatila finansijski rezultat od cca 29,0 milijardi RSD gubitka (koga su utvrdila dva prinudna upravnika) kao konačan i definitivan, odnosno neproveren, s obzirom da ga, čak, nije ni potvrdila zvanična revizija KPMG-a (oni nisu izrazili konkretno mišljenje o predloženim finansijskim izveštajima, to jeste nisu bili ni ZA ni PROTIV), kao ni bilo koja druga kontrola i sl., i na takvom, jednostranom i nekompetentnom nalazu, bazirali svoju, izuzetno krupnu, odluku o oduzimanju dozvole Agrobanci?

3) Kako je moguće da je NBS svojevoljno, to jeste nezakonito i jednostrano, ukinula Plan aktivnosti, koji je bio na polovini puta svoje realizacije, a o kome su većinski akcionari Banke (znači i Država) jasno precizirali mere i rokove za postizanje minimalne zakonske adekvatnosti kapitala od 12% i, na taj način, suspendovala ustavno pravo da akcionari raspolažu svojom imovinom – konačno, akcionarima nije pružena šansa ni da donesu, eventualnu, odluku o novoj dokapitalizaciji Banke?

Što je najgore, NBS je, taj isti Plan aktivnosti, usvojila izdavanjem rešenja od 14.02.2012. god.

U kontekstu ovoga pitanja, preko 4700 akcionara Banke, naročito, je izenađeno i rezignirano postupkom Države, koja se nije pojavila na dve Skupštine akcionara (19.04. i 03.05.2012. god.) i tako opstruirala njihovo održavanje, tim pre što je tema na Skupštini bila: ,,izvršenje Plana aktivnosti”, a posebno donošenje odluke o Vanrednoj reziviji poslovanja Agrobanke za 2010. i 2011. god., što jasno potvrđuje činjenicu da su Država (u licu Vlade) i NBS, zajednički ,,delovale” u određivanju sudbine Agrobanke.

4) Kako se dogodilo da NBS, svojom odlukom a čak i bez bilo kakvog konsultovanja akcionara, ceo teret ,,potopa” Banke svali na leđa 4700 akcionara (tkzv. ,,stara banka”), a celu zdravu imovinu prenese na tkzv. ,,novu banku”?

Ovo pre svega iz razloga što je najveći deo postojećih akcionara, posebno stranih (iz EU i regiona) 2006. i 2007. god., kroz tri dokapitalizacije (efekat cca 130,0 miliona EUR), spasao Banku sigurnog stečaja, petostruko joj povećavši kapital.

Ako se ovome doda i činjenica da je NBS 2007. god. donela mere prema Agrobanci, uslovljavajući joj opstanak, bukvalno, prinudnim prihvatanjem pokrića Zajma EBRD, u poslu u kome je ova banka bila samo administrator, zahvaljujući čemu je Država povećala svoje učešće u kapitalu Banke sa 7% na 20%, odnosno na (tehnički još nije realizovano) 25%, onda je poslednjom odlukom, zbilja, ,,kompletiran i okončan”, već duži niz godina negovan, maćehinski odnos Države prema ovoj banci i njenim akcionarima.

KONSTATACIJE:

1) Akcionari Agrobanke smatraju da je cela ,,operacija Agrobanka”, izvedena od strane Države, a preko NBS, imala za cilj ubrzanu realizaciju namere da iz ,,čistog tkiva” Agrobanke, kao i dokapitalizacijama, stvori osnovu za formiranje tkzv. Razvojne Banke Srbije (ili nekog oblika ,,čiste” poljoprivredne banke), a ,,usput” i da prikrije istinu o tajkunsko- partijskim plasmanima u Banci, to jeste da skrivajući ih ,,u mrak” Agencije za osiguranje depozita (stečajeve banaka), javnosti ne bude dostupna istina o njiima, jer da se otvorila rasprava o realizaciji Plana aktivnosti na javnoj Skupštini akcionara (kako je to i bilo predviđeno), kao i da je urađena Vanredna revizija poslovanja Agrobanke za 2010. i 2011. god., istina o pravom stanju u Agrobanci, posebno zbog niza pomenutih kontradiktornosti, izašla bi na videlo.

2) Ovakvim odnosom Države prema akcionarima Agrobanke, a pre svega prema stranim, kao da neko hoće, sa namerom, da otera iz Srbije i ovo malo ino-investitora, a o novima da i ne govorimo (efekti se najbolje vide po drastično niskim cenama akcija na domaćoj berzi, kao i na sve slabijem dinaru).

Zbog svega ovoga reagovale su i strane ambasade (Slovenija, Austrija, Švedska, itd.), a najveći strani akcionari Agrobanke (učestvuju sa 21,18% u kapitalu Banke), uputili su guverneru NBS Zahtev za preispitivanje odluke o oduzimanju dozvole Agrobanci, i isti dostavili svim relevantnim institucijama i pojedincima u zemlji i inostranstvu. Ako Država ne prihvati ovaj zahtev, akcionari će da pokrenu sve postupke koji im stoje na raspolaganju prema državi Srbiji i NBS, a pre svega međunarodnu arbitražu, zbog povrede sporazuma o zaštiti stranih ulaganja pred međunarodnim tribunalom u Vašingtonu ili Parizu.

Beograd, Jun 2012.
Akcionari Agrobanke

Нема коментара:

Постави коментар